Nowoczesna grafika komputerowa sprawia, że wiele aspektów życia nabrało zupełnie innego charakteru. Handel czy marketing wyglądają zupełnie inaczej niż jeszcze wiele lat temu. Współczesne technologie dały możliwość przedsiębiorcom, aby tworzyć unikatowe projekty swoich produktów, z zyskiem dla siebie. Tym właśnie jest wizualizacja mebli.
Wizualizacja komputerowa w trójwymiarze już jakiś czas temu zdobyła grono swoich zwolenników. Na to rozwiązanie decydują się nie tylko nowi przedsiębiorcy zajmujący handlem, ale również ci, którzy w branży pracują już od wielu lat i szukają odświeżenia. Wizualizacja mebli to także nowe możliwości dla marketingu konkretnej marki, w tym forma reklamy produktu na różnych płaszczyznach – zarówno w internecie, telewizji czy jako wydruk komputerowy w katalogu wnętrzarskim. Czym wyróżnia się wizualizacja mebli i czy faktycznie ma taką siłę przebicia?
Co to jest wizualizacja mebli?
Wizualizacja mebli to technika trójwymiarowa, gdzie w specjalistycznym program projektant tworzy rzeczywisty obraz konkretnego elementu wyposażenia mieszkania. Dzięki wymiarom podanym przez producenta, oddaje jego wysokość, szerokość, a nawet głębokość, z zachowaniem wszystkich wyróżniających do detali.
Dzięki wizualizacji 3D można zobaczyć wybrany kolor mebla, a jednocześnie wyobrazić sobie jego fakturę. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku elementów wyposażenia wykonanych z drewna albo z materiałowym obiciem. W wielu projektach, klient ma również wirtualną możliwość zabawy z kolorem oraz użytym do wykonania mebla materiałem, sprawdzając różne opcje, dostosowując produkt do własnego wnętrza.
Kto powinien zdecydować się na wizualizację mebli?
Wizualizacja mebli to świetne rozwiązanie dla osób, które zajmują się sprzedażą elementów wyposażenia wnętrz. Nowoczesne technologie dają możliwość stworzenia profesjonalnego katalogu wnętrzarskiego z dokładnym odwzorowaniem konkretnego mebla. Wielu przedsiębiorców wykorzystuje wizualizację trójwymiarową do projektowania stron internetowych własnego sklepu. Nie tylko zyskują nowych klientów, którzy robią zakupy jedynie w internecie, ale jednocześnie zatrzymują ich na dłużej poprzez doskonałą prezentację produktu.
Grafik komputerowy projektując wizualizację mebli na strony WWW skupia się przede wszystkim na dobrym pod względem jakościowym odwzorowaniu produktu. Zachowuje wszystkie jego parametry, a jednocześnie sporą uwagę poświęca na to, aby oddać zastosowane materiały w jak najbardziej realnej formie. Ciekawym zabiegiem podczas projektowania wizualizacji jest zestawienie wybranego mebla z innymi, tworząc spójną kompozycję. Dzięki temu klient nie tylko może wyobrazić sobie jak będzie wyglądał konkretny produkt w jego salonie, ale również istnieje szansa, że zdecyduje się na zakup innych.
Wizualizacja mebli w praktyce
W praktyce wizualizacja mebli stanowi doskonałą metodą marketingową. Wierne odwzorowanie produktu z dbałością nawet o mniejsze detale sprawiają, że wizualizacja może się przydać w spotach reklamowych, większych kampaniach marketingowych przeprowadzanych w internecie, czy też właśnie jako materiał do stworzenia katalogu wnętrzarskiego.
Sesja fotograficzna czy wizualizacja wnętrz?
Jeszcze do niedawna producenci mebli i przedsiębiorcy zajmujący się handlem stawiali raczej na sesje fotograficzne. Takie wydarzenie należało zorganizować kilka razy do roku, w zależności z jaką częstotliwością dochodziło do zmiany kolekcji. Jednocześnie wiązało się to z tym, że każdy mebel i akcesorium dekoracyjne, należało przewieźć do miejsca, w którym było dobre oświetlenie i zmieścił się cały sprzęt. Przedsiębiorcy musieli nie tylko wynająć wielką salę, ale również fotografa i dekoratorów. Dodatkowe koszty to transport wielkich gabarytów. I nawet wtedy nie było pewności czy zdjęcia oddadzą realny produkt, czy sprawdzą się w kampanii reklamowej.
Na całe szczęście coraz więcej producentów mebli decyduje się na zlecenie profesjonalnej trójwymiarowej wizualizacji mebli. Ich produkt w przestrzeni komputera zyskuje zupełnie inny wyraz, a jednocześnie można go bez problemu edytować – zmieniać, ulepszać. Co najważniejsze – wizualizacja to ogromna oszczędność środków, które można przeznaczyć na zupełnie inne rzeczy związane z kampanią reklamową.
Siła wizualizacji mebli – o czym należy pamiętać?
Wizualizację produktu warto zlecić profesjonalnej firmie, która posiada dostęp do specjalistycznych programów komputerowych. Nie każdy grafik podoła wiernemu odwzorowaniu, a dodatkowo zaproponuje własne zmiany i poprawki, które w rzeczywistości produkt udoskonalą. Dodatkowo specjaliści świetnie nawiązują kontakt z klientem i wykonują pracę według wcześniej ustalonego harmonogramu.