Obsługa IT dla biznesu – postaw na outsourcing i generuj oszczędności

Support, z języka angielskiego oznacza wsparcie. Znaczna większość firm informatycznych posiada osobny dział, do którego można zgłaszać różne problemy. Podobne oferty firm są kierowane do przedsiębiorstw, które nie posiadają własnego działu IT lub nie są zadowolone z jego wyników.

Branża IT najczęściej oferuje pełną obsługę klienta w zakresie wiedzy informatycznej.  Informatyka jest szeroko pojętą branżą. Firma, która nie posiada własnego działu IT, często korzysta z usług firmy zewnętrznej, która oferuje usługi w zakresie IT. Nasza firma uzgadnia z firmą IT, w jakim zakresie będą wykonywane prace pomocnicze. Dział supportu może zajmować się również doradztwem. Zawsze możemy poradzić się specjalistów, jak rozwiązać dany problemy, jaki system zakupić oraz w jaki sposób zainstalować niektóre wtyczki lub programy.

Podstawowe zadania, jakie wykonuje dział supportu, to między innymi:

  • Podejmowanie natychmiastowych działań na awarie, usterki i różne zgłoszenia,
  • Regularna kontrola systemów, serwerów i sprzętów,
  • Działania sprawdzające i profilaktyczne,
  • Doradztwo w zakresie zakupu sprzętu, systemu, oprogramowań,
  • Wdrażanie programów i instalowanie oprogramowania,

Wyżej wymienione czynności znacznie usprawniają działanie naszej firmy. Systemy, serwery, oprogramowania i różne programy, z których korzystamy, będą działać należycie dzięki współpracy z działem IT. Dodatkowo, najczęściej możemy również liczyć na rozwiązywanie problemów w sposób zdalny. Programy takie jak Team Viewer, pozwalają na automatyczne połączenie się z naszym komputerem. Jest to szybki sposób na zainstalowanie konkretnego programu lub usunięcia problemu. Często, dział supportu pomoże nam również pozbyć się szkodliwych oprogramowań lub wirusów.

Właściciele i pracownicy przedsiębiorstw, którzy decydują się na regularne korzystanie z usług firmy IT, zapewne nie znają się na informatyce tak, jak dział supportu, zrzeszający specjalistów. Każda firma musi funkcjonować na wysokim poziomie – bez zapewnienia wsparcia informatycznego, ciężko samodzielnie wdrożyć systemy lub choćby zaprojektować stronę internetową firmy. Usługi, jakie oferowane są przez branżę IT, można dopasować do swoich indywidualnych potrzeb.

 

Zalety korzystania z usług działu supportu

Podstawową zaletą korzystania z usług działu supportu, są niskie koszta. Posiadając własny dział IT, jesteśmy zobowiązanie przeznaczyć odpowiednio wydzielone środki finansowe na stworzenie takiego działu. Trzeba również zakupić sprzęt, zatrudnić nowe osoby i wypłacać im comiesięczne wynagrodzenie i premie. Decydując się na korzystanie z firmy IT, a konkretnie z działu supportu, zapewniamy sobie znaczną oszczędność. Warto również dodać, że korzystanie z usług firmy zewnętrznej gwarantuje nam bezpieczeństwo. Nie musimy się martwić zwolnieniami chorobowymi lub urlopami. Pracownicy z firmy zewnętrznej zawsze będą w stanie nam doradzić.  Dodatkowo, mamy dostęp do wiedzy i doświadczenia specjalistów bez konieczności zatrudniania ich.
Najczęściej, tzw. helpdesk jest czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zaś same usługi mogą być rozliczane np. drogą abonamentową jak w firmie aitik. Dzięki wymienionym zaletom, jakie płyną z nawiązania współpracy z zewnętrzną firmą IT do spraw supportu, pracownicy naszej firmy mogą całkowicie skupić się na działalności własnej branży.

Naprawianie komputera

 

Wybór działu supportu

Decydując się na usługi z branży IT, sami możemy wybrać zakres usług, z jakich będziemy korzystać. Może to być pełny zakres usług, jednak nie zawsze sytuacja firmy tego wymaga.
Dział supportu, jako odrębny dział w branży IT, pełni niezwykle ważna rolę w funkcjonowaniu niejednej firmy. W znacznej większości, decydujemy się na pełny zakres usług. Wiąże się to przede wszystkim z rzetelnością firmy zewnętrznej. Specjaliści zrzeszeni w firmie IT w dziale supportu, będą w stanie pomóc nam przy każdym problemie czy wątpliwości.
Warto jednak szukać odpowiedniej firmy na podstawie jej popularności i uznania. Zakres działania, jakiego podejmuje się firma, obejmuje wiele odpowiedzialnych czynności. Konieczne jest zatem nawiązanie współpracy z firmą, która posiada odpowiednie uprawnienia, upoważnienia i certyfikaty.

Poszukując odpowiedniej firmy, trzeba pamiętać, że jej siedziba lub oddział nie musi znajdować się w naszym mieście. Jest to ułatwienie współpracy, jednak obecnie, coraz więcej kwestii można zorganizować na odległość.